domingo, 29 de noviembre de 2009

3. SEGUIMENT I EVOLUCIÓ DE LA WEBQUEST.

Hola,
primerament volia dir que la Webquest és un recurs molt encertat per treballar amb alumnes de Secundària. El recurs de la WQ és molt motivador per als alumnes de secundària que ja tenen uns certs coneixements de les TICs i això fomenta la participació i la relació entre els grups.
Les expectatives de la PAC són moltes perquè a través d'un recurs com aquest es poden plasmar els conceptes quees volen treballar. Les dificultats que pots trobar-te és el poc coneixemenet de les TICs, si no estàs molt familiaritzat et pot costar en un principi però una vegada que segueixes les instruccions donades, ja està. Fent fererència als aspectes conceptuals de la PAC, cal dir que la WQ és un recurs molt motivador i que desperta l'atenció dels alumnes ja que el món de les Noves tecnologies està més aprop dels alumnes que una classe magistral. La finalitat de la WQ és que hi puguin realitzar un treball a través d'un recurs atractiu; amb això ja tenim molt de guanyat perquè d'entrada les expectatives dels alumnes en la realització del treball ja són positives..
La pròpia PAC en sí ha complert les expectatives que tenia marcades perquè els conceptes treòrics de l'assignatura s'han pogut plasmar en un treball pràctic (la WQ). Fent aquesta WQ t'adones de les dificultats que et pots trobar en el moment que tú intentis fer-la, és quan l'aprenentatge té una funcionalitat, nosaltres hem pogut veure com a través d'aquest recurs pots treballar qualsevol concepte teòric. A la WQ queda reflectit l'assimilació o no dels conceptes teòrics de l'assignatura. Podem tenim molt clara la teoria però només posant-la en pràctica es veu realment si ha hagut o no un aprenentatge significatiu.
La nostra proposta passaria pels tres nivells d'interculturalitat: nivell bàsic, nivell mitjà o de resolució de conflictes per acabar, amb les diferents tasques a realitzar, a un nivell alt o de transformació cultural. En aquest últim nivell estarien quan l'alumnat del país es posa en el lloc del nouvingut i el comprèn amb les seves angoixes i pors, es crea una interacció entre els diferents grups culturals i això, comporta a una transformació de maneres de pensar per part de l'alumne acollidor quan es posa en el lloc de l'alumne acollit.
La nostra proposta està relacionada amb la PAC 1 perquè a través d'un recurs TIC poden treballar amb alumnes de secundària el tema de la interculturalitat. Es tracta per part dels professors que facin de mediadors a través d'un joc al blog(PAC1) o a través d'una WQ per poder aconseguir els seus objectius que són propostes encaminades a fer possible el diàleg entre alumnes de grups culturals diversos i arribar a l'empatia, a posar-te en el lloc de l'altre.
La nostra WQ va dirigida a alumnes que són del país i han d'acollir als nouvinguts però si en una classe hi ha varietat cultural no podem exclore a aquests alumnes a la realització d'aquest treball, tot el contrari, els hem d'afegir al grup i que els també vagin donant la seva opinió. Perquè quines classes d' avui dia no tenen alumnes nouvinguts? Va dirigida a l'acolliment però dins del grup-classe, per tant els grups seran heterogenis amb alumnes nouvinguts i del país.
La valoració del treball en grup ha estat molt positiva perquè pots fer un intercanvi d'idees entre les companyes, encara que tinguis diferents punts de vista, el millor és poder arribar a un consens. Al nostre grup, totes les decisions que s'han pres sempre ha estat amb la conformitat de totes. Les tasques s'han repartir de manera equitativa i després cada component del grup anava fent la seva aportació : rectificant algun concepte, afegint alguna idea o treiem algun punt sobre la part que havia fet l'altra, d'aquesta manera hi hagut una participació de totes en totes les parts.També comentaven els punts que no estàvem d'acord però sempre s'arribava a un consens ràpid. La participació ha estat molt correcte, potser a l'última setmana, ha hagut una participació més asidua per part de totes les components. En un principi, la participació era més irregualr però després sobre la marxa i al final s'ha anat compensant.
Per concloure cal dir que ha estat un treball en grup molt enriquidor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario