El debat m'ha aportat moltes perspectives diferents de veure les coses. Quan vaig veure el joc abans de què comencés el debat pensava que era un joc racista i xenòfob i que en Joel estava "boig" si volia treballar-ho a la classe. Però quan vaig anar llegint les primeres aportacions dels companys/es em vaig adonar que la idea d'en Joel no era tan esborrajada. Un joc penjat al blog i poder-lo treballar a l'aula portant a la reflexió i al diàleg entre tots els comapnys de classe. Vaig pensar que aquesta primera activitat d'en joel era de "xoc" per motivar als seus alumnes i despertar l'interès i així captar la seva atenció ( que tots sabem que a secundària cada dia costa més que els alumnes atenguin a classe).
A partir de les aportacions dels companys/es van poder veure els diferents punts de vista i com les respostes donades tant a favor com en contra de l'actuació del Joel et feien veure que quan hi ha arguments que justifiquen determinades opinions totes les respostes són encertades. El fet de compartir les aportacions amb els companys/es ha enriquit els meus aprenentatges i coneixements i m'ha fet reflexionar sobre el que primerament pensava fent-me després canviar d'opinió. El poder compartir les teves idees en grup sobre termes com el relativisme, l'etnocentrisme, ... ha estat molt positiu perquè et fa entendre millor tots aquests conceptes. També al debat van sorgir opinions sobre la diversitat cultural que ens trobem a les escoles i que és tot un repte poder arribar a una interculturalitat. Peró sobretot el que és més important ( i que tothom estava d'acord) és que les decissions que que es prengui en un centre escolar han de ser després d'un consens de tot el claustre, és l'única manera de poder aconseguir els nostres objectius amb èxit.
domingo, 29 de noviembre de 2009
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario